keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Sydney


Oon kerenny näkemään ja kokemaan niin paljon jo täällä! Sydney ei tunnu enään niin vieraalta isolta miljoona kaupungilta! Keskusta alkaa olemaan jo tuttu, pysytyn jopa liikkumaan ilman Google MapsiäxD Junat ja bussit löytyy useimmiten helposti, vaikka niitä kulkeekin maan alla monessa kerroksessa?! Kuitenkin joka kerta Cityssä käydessäni löydän jonkun uuden mielenkiintoisen paikan, luulen että tästä kaupungista riittäisi koluttavaa loppuiäksi. 


Kokonaisuudessaan tää kaupunki on niin kaunis! Voin vaan kävellä tunteja ympäri keskustaa ja ihastella. Korkeita pilvenpiirtäjiä riittää, unohtamatta ihania vanhempia rakennuksia, jotka on hyvin kunnostettuja. En ymmärrä miten näin iso kaupunki voi olla näin siisti, roskia ei näy juuri missään ja kaikki puistot ja pihat on niin hyvin hoidettuja! Siisteys ulottuu myös julkisiin vessoihin, ne on niin tip top siistejä verrattuna Suomeen.




Viikonloppuja oon täällä ehtinyt viettää jo yllätttävän monta, niin monta etten ees muista minä viikonloppuna kävin missäkin paikassa! Tässä tiivistettynä osa mun seikkailuista täällä:

Ooppera talo


Tää kuuluisa rakennus on oikeesti hieno, tosin paljon pienempi kuin olin kuvitellut. Sisällä rakennuksessa en oo vielä kerennyt käymään, mutta ulkopulelta oon ihastellut sitä läheltä ja kaukaa, maalta ja mereltä!


Sydneyn maamerkki Harbour Bridge, on muuten yllättävän pitkä silta ja sillä kulkee miljoona autokaistaa rinnakkain!


Luna Park on kiva, tosin hirmu meluisa pieni huvipuisto, sieltä mahtavat näkymät Harbour Bridgelle ja Ooppera talolle!



Botanic Garden on niin kaunis puisto ihan Ooppera talon vieressä. Oon käyny siellä jo useampaan otteeseen, mutta noi kuvat sieltä, kun olin saksalaisen aupairin seurassa!





Darling Harbour on yks mun lemppari paikoista täällä, varsinkin pimeellä, satama on niin täynnä kauniita valoja. Niistä tosin ei mulla oo yhtään kuvaa mutta eiköhän sekin asia ehdi korjaantua!



Palm Beach oli raskaan bussimatkan päässä, bussi oli tupaten täynnä (lämpötila ulkona oli +30), mutta oli se näkemisen arvoinen! 



Niin paljon kaikkea oon näiden lisäksi nähnyt ja niin paljon lisää on vielä nähtävää! Hätäilen jo kerkeänkö kaikkea haluamaani ehkees näkemään...



Terkuin, 
Reetta











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti